קרן השתלמות לעצמאיים – כל הסיבות שאתם רוצים וצריכים אותה

אם יש לכם עסק או שאתם עוסק פטור/מורשה אז אתם רוצים וצריכים שתיהיה לכם קרן השתלמות לעצמאיים.
בפוסט הנוכחי תוכלו לראות ו/או לקרוא על כל ההטבות שהמדינה נותנת לכם ואשר שוות לכם הרבה מאוד כסף.

קרנות השתלמות פטורות ממס רווחי הון 

היתרון הגדול ביותר של קרן השתלמות הוא היותה מכשיר ההשקעה היחידי שמאפשר לכם למשוך את הכסף בצורה הונית, כלומר לא בדרך של קצבה בגיל פרישה, ללא תשלום מס רווחי הון שעומד נכון לשנת 2024 על 25%.

אחדד את הנקודה, אם תרכשו קרן נאמנות, מניה, איגרות חוב או כל מכשיר פיננסי הקשור לשוק ההון, תצטרכו בעת המכירה לשלם מס רווחי הון. המס יכול להיות 15% על הרווח הנומינלי או 25% מהרווח הריאלי, תלוי בסוג ההשקעה. גם על תוכניות החיסכון בבנקים ישנו מיסוי דומה. בקרן השתלמות, כל הרווחים, עד תקרת הפקדה שנתית מסוימת, יכולים להיכנס לחשבון הבנק שלכם ללא תשלום מס.

תמהיל השקעות איכותי ומגוון

יתרון נוסף שיש של קרן השתלמות הוא בתמהיל ואיכות ההשקעות. למנהלי קרנות ההשתלמות ישנה אפשרות להשקיע בנכסים לא סחירים וליהנות מעמלות מסודיים בהשתתפות בהנפקות. נכסים לא סחירים יכולים להיות הלוואות פרטיות, השקעה בכבישי אגרה, במתקני התפלה, בבנייני משרדים, במרכזים מסחריים, בקרנות גידור ועוד.

היתרון בהשקעות אלו הוא המתאם הנמוך לשוק ההון. כך סביר מאוד להניח שגם אם הבורסה תיקלע למשבר, אנשים ימשיכו לנסוע בכביש 6, מתקן ההתפלה ימשיך לעבוד ומרבית החברות ימשיכו לשלם את שכר הדירה באופן קבוע. לכן, להערכתי שילוב של נכסים לא סחירים בקרנות ההשתלמות מגדיל את תוחלת הרווח ומקטין את הסיכון.
לגבי היתרון בהשתתפות בהנפקות, המוסדיים נהנים מעמלת התחייבות מוקדמת שיכולה להגיע לכ-0.5% פר הנפקה של איגרת חוב ויותר מכך במניות. מדובר ביתרון ברור שהולך ומצטבר לעודף תשואה גבוה ביחס למה שתוכלו להשיג בעצמכם. 

עלויות נמוכות יותר בקרנות השתלמות

היתרון השלישי של קרן ההשתלמות הוא העלויות. בניגוד לניהול תיק השקעות המנוהל בבית השקעות, בקרן השתלמות משלמים רק דמי ניהול ואין תשלומים נוספים כגון עמלות קניה/מכירה יקרות ודמי משמרת.

קרן השתלמות לעצמאיים – הטבת מס גם בהפקדה

עכשיו הגיע הזמן לגעת בעוד יתרון חזק לעצמאיים והוא המיסוי: 
כל עצמאי יכול להפקיד עד 4.5% מההכנסה החייבת שלו ועד תקרה של 12,775 שקלים בשנה לקרן השתלמות. במקרה כזה ההפרשה תוכר כהוצאה ולכן תקטין את תשלום המס בעד כ 4,470 שקלים בשנה (בהנחת מס שולי של 35%). בנוסף, ההשקעה המצטברת בקרן ההשתלמות תהיה פטורה ממס רווחי הון. 

נקודה נוספת שחשוב לי מאוד שתכירו היא שללא קשר להטבת המס בהפקדה, ניתן להפקיד לקרן השתלמות וליהנות מפטור ממס רווח הון 20,520 שקלים בשנה. 

המגבלות של קרנות ההשתלמות

עכשיו למגבלות של קרן ההשתלמות שהראשית והמוכרת מבניהן היא שניתן למשוך את הכסף רק לאחר שש שנים ממועד ההפקדה הראשון. כלומר, שש שנים הכסף סגור. 

המגבלה השנייה שצריך להכיר היא שהכסף מושקע בעיקר בשוק ההון וזה אומר שקרנות ההשתלמות יודעות גם לרדת, אבל זה נכון על כל השקעה שהיא לא פיקדון או תוכנית חיסכון בבנק.

המגבלה השלישית היא שברגע שתתחילו למשוך כסף מקרן השתלמות היא תינעל להפקדות חדשות ואז תצטרכו להפקיד לקרן חדשה עם ותק חדש.

בקרן השתלמות תוכלו למשוך את הכסף בצורה הונית פטורה ממס

לסיכום, קרן השתלמות היא מכשיר חסכון הוני פטור ממס רווחי הון שעוד מעניק לעצמאיים הטבת מס בעת ההפקדה. את המשיכה ההונית ניתן לבצע בתום שש שנים. 

זהו, עד כאן הסדרה בת שלושת הפרקים להאצת הפנסיה והטבות המס לעצמאיים. אני מזכיר שהחלק הראשון עסק בפנסיה חובה לעצמאיים, החלק השני בהטבות המס בהפרשה למכשירים פנסיונים לעצמאיים והחלק האחרון שבו ציפתם עכשיו הראה את כיצד למקסם את היתרונות המשמעותיים של קרנות ההשתלמות.

מי שמעוניין בתהליך אופטימיזציה פיננסית שבו אעבור על המוצרים הפיננסים והפנסיונים שלכם ואוודא שאתם נמצאים במכשירים הטובים והמתאימים לכם ביותר, מוזמן להשאיר לי פרטי התקשרות בתיבה הנמצאת מתחת לסרטון וניצור עימו קשר בהקדם.

תודה והמשך יום מוצלח.