גילאון וגורדון

פרק 59 – ירון דייגי, מנכ”ל ושותף, אינדקס גלובל

בפרק זה, אנו מארחים שוב את ירון דייגי, מנכ”ל ושותף, אינדקס גלובל, לדיון מעמיק בשוק האג”ח המקומי והגלובלי.

ירון דייגי, אחד מהמנהלים המוערכים בשוק ההון הישראלי, התארח בפודקאסט זו הפעם השנייה, והפרק התמקד באטרקטיביות של אג”ח והשפעת האירועים הגיאופוליטיים והכלכליים על השקעות אלו. הפרק הקודם שעסק בשיטת מדדי האינדקס ובשיתוף הפעולה עם מנורה זכה לתגובות מצוינות ושינה לרבים את אופן החשיבה על מבנה תיק ההשקעות שלהם.

נושאי הדיון המרכזיים בפרק:

השפעת המצב הביטחוני בצפון על שוק האג”ח הישראלי:

הדיון נפתח בהתייחסות לאירועים הטראגיים במג’דל שמס ולשפעתם על אי הוודאות הביטחונית והכלכלית בישראל. ירון דייגי ניתח את ההשלכות האפשריות של האירועים הללו על שוק האג”ח הישראלי, והסביר כיצד שינויים בפרמיות הסיכון משפיעים על אטרקטיביות ההשקעה באג”ח ממשלתיות לעומת קונצרניות. יתרה מכך, ירון ציין מהי הדרך הנכונה להסתכל על תיק השקעות בכלל, ותיק אג”ח בפרט.

תחזיות להורדות ריבית והשפעתן על שוקי האג”ח:

ירון דייגי הציג תחזיות להורדות ריבית בארה”ב והשפעתן על שוקי האג”ח הגלובליים. הוא דיבר על האתגרים של שוק האג”ח האמריקאי ועל הצורך למקד את עיקר ההשקעות באג”ח דווקא בישראל (יש לו הסבר מעניין ומגובה בנתונים).

אסטרטגיות השקעה באג”ח:

השיחה כללה דיון על בחירה בין גישה אקטיבית לפאסיבית בניהול השקעות באג”ח, ואיזון בין השקעות מקומיות לבינלאומיות. ירון דייגי הסביר כיצד ניתן לנצל את השינויים בשוק באמצעות אסטרטגיות אקטיביות, לעומת פאסיביות, והציג את האסטרטגיות המומלצות למשקיעים ישראלים בשוק האג”ח הגלובלי והמקומי.

מזכירים שקיימנו פרק מיוחד וממוקד על איגרות חוב ואנו ממליצים מאד לצפות בו.

סיכום ותחזיות לעתיד:

הפרק הסתיים בסיכום התובנות המרכזיות של ירון דייגי, שציין את המורכבות של שוק האג”ח בתקופה זו של אי-ודאות כלכלית וביטחונית. ירון דייגי הדגיש את חשיבות בפיזור ההשקעות ובאימוץ מתודולוגיות השקעה שיאפשרו לתיק ההשקעות לצמוח לאורך זמן.

הפרק המלא של הפודקאסט זמין להאזנה באתר שלנו ובפלטפורמות הפודקאסט המובילות. אנו מזמינים אתכם להאזין, לשתף את הפרק עם חברים ומשפחה, ולהצטרף לקהילה שלנו לקבלת עדכונים על פרקים חדשים.

תודה שהאזנתם, ונתראה בפרק הבא!

הנושאים בהם נעסוק:

• השפעת המצב הביטחוני על שוק האג”ח הישראלי
• השוואה בין אג”ח ממשלתיות לקונצרניות
• תחזיות להורדות ריבית בארה”ב והשלכותיהן
• אסטרטגיות השקעה אקטיביות מול פאסיביות
• מט”ח או אג”ח – הדרך הנכונה ליצרית תיק אג”ח מניב לאורך זמן.

האזינו דרך פלטפורמת השמע המועדפת עליכם

Scroll to Top
דילוג לתוכן