איך בוחרים קורס בשוק ההון

בסרטון הקודם דיברנו על ה”למה” ועל ה”איזה” – למה אתם רוצים ללמוד קורס בשוק ההון ואז איזה קורס ייתן לכם את התוצאות הרצויות להצלחה. בחלק הזה נראה איך בוחרים קורס בשוק ההון שייתן לכם מקסימום תוצאות – נוחות, מקצועיות, ערך גבוה ביחס לעלות וכל זאת מבלי ליפול למלכודות.

איך בוחרים קורס בשוק ההון – כלל ראשון – איכות המרצה

לא משנה איזה קורס בשוק ההון תבחרו, תמיד תזכרו שאיכות המרצה היא קריטית להצלחה. אז שאתם שאולים את עצמכם “איך בוחרים קורס בשוק ההון”, תזכרו שבסופו של דבר יש תיאוריה ויש ניסיון. מרצה שלא ניהל כסף רציני בחיים שלו, יוכל אולי להכין אתכם למבחן אבל יהיה לו קשה לתת לכם כלים מעשיים להצלחה מעשית בשוק ההון. לכן חשוב לוודא שהמרצה שלכם ניהל כסף בפרקטיקה ורצוי בבתי השקעות מוכרים ומסודרים.

דבר שני ולא פחות חשוב הוא שהמרצה יהיה מעניין וברור. תזכרו שמדובר בחומר שיכול להיות מורכב מעט, וחוץ מזה, אתם יודעים, כשמעניין לנו, אנחנו קולטים מהר יותר וזוכרים לטווח ארוך יותר.

איך בוחרים קורס בשוק ההון – כלל שני – סביבה לימודית נוחה

אז אחרי שווידיתם שהקורס מועבר על ידי מרצה מנוסה ומעניין הגיע הזמן לבחון היכן הקורס מתקיים, כמה זמן כל מפגש והאם יש לכם את הזמן להקצות לכך. שימו לב שמרבית הקורסים מתקיים בשעות הערב והרבה משתתפים מגיעים עייפים אחרי יום עמוס. בתנאים כאלו נסיעה של מעל חצי שעה לכתה עלולה להתיש אתכם שלא לצורך ולבזבז לכם זמן. מעבר לזה, השהות בכיתה בשעות גוררת הפסדי מעבר רבים. אנשים שואלים שאלות שלאו דווקא רלוונטיות לכם, המרצה מספר סיפורים, הפסקות ודיבורים.

את כל אלו ניתן לחסוך על ידי רכישה של קורס אינטרנטי, כזה שחוסך לכם זמן, נסיעות, כסף וגם מאפשר לכם לצפות בשיעורים מכל מכשיר, בכל מקום ובכל שעה. בנוסף, קורס דיגיטלי נישאר אתכם ואתם יכולים לצפות בהרצאות שוב ושוב עד שממש תבינו.

כמי שמעביר קורסים פרונטליים מסורתיים באקדמיה אבל גם קורסים דיגיטליים מתקדמים, אני יכול להגיד שכמרצה, יש לי יותר כלים מתודיים להסביר את החומר באמצעות הטכנולוגיה, מה שמקל מאוד על הסטודנטים להבין את החומר.

אז ההמלצה שלי אליכם, חפשו שהקורס יהיה דיגיטלי, כזה שבו רואים את המרצה כאילו הוא בכתה, אך מנצלים את הטכנולוגיה והנוחות בכדי לחסוך זמן, כסף ולזכות באפשרויות צפייה חופשיות. אני תמיד אומר שאין מחיר לחופש.

מי שרוצה דוגמה לקורסים כאלו יכול להסתכל בקורסי אג”ח Masters למשקיעים ולסטודנטים שנמצאים באתר ובהם הכנסתי את כל הניסיון ויכולות ההדרכה שלי לשני קורסים דיגיטליים שפשוט עובדים מצוין בשביל החברים שהצטרפו.

איך בוחרים קורס בשוק ההון – כלל שלישי – פורום ואפשרות לקבלת ייעוץ גם מחוץ לשיעורים

אתם יודעים, הקורס יכול להקנות לכם ידע, אבל ידע לבד הוא לא כוח, אלא פוטנציאל לכוח. הכוח טמון בעשייה, וכשתתחילו לעשות תרצו לדעת שיש לכם עם מי להתייעץ, לפחות מבחינה מתודולוגית. שימו לב, שהמרצים בקורסים לא יכולים לתת לכם ייעוץ השקעות בזמן שתסחרו באופן עצמאי אבל הם כן יכולים לעזור לכם מבחינה מתודית, כלומר לעזור לכם לראות אם אתם באמת מיישמים נכון את מה שלמדתם. חלק מהקורסים מאפשרים לכם גישה לפורום והמרצה משמש כמנהל הפורום והוא עונה על שאלות. לדעתי, מדובר בנכס חשוב הנלווה לקורס עצמו.

איך בוחרים קורס בשוק ההון – כלל רביעי – היזהרו מהבטחות מוגזמות

עכשיו בואו נדבר על ההבטחות. תראו, ההיסטוריה מלמדת ששוק ההון עולה לאורך זמן, כלומר בתקופות של 10-15 שנה. העניין הוא שמרבית המשקיעים לא נשארים בשוק לתקופה ממושכת כל-כך, אם בגלל שהם צריכים את הכסף באמצע ואם בכלל פחדים, רצון להכות את השוק וסיבות רבות אחרות. לכן, הבטחות כמו הכנסה נוספת מהבית, בוא להתעשר בבורסה וכדומה נועדו לפתות אתכם.

בעיקר כדאי להיזהר מאתרים המפתים להשתמש במינוף, להשקיע במט”ח, באופציות בינאריות וכל מיני שיטות שכביכול יכולות להוביל להתעשרות מהירה. לרוב חברות אלו מעניקות קורסים בחינם או במחירים נמוכים וגם מצמידות לכם סוג של מנטור השקעות שתפקידו בעיקר להדליק אתכם לסחור, כך שהם ירוויחו עמלות בטוח ואתם בטוח תסתכנו. אגב, אני לא אומר פה טוב, רע, נכון או לא נכון. יש כאלו מאוד נהנים להשקיע במט”ח ובאופציות בינאריות רק שחייבים להבין שמדובר במכשירים מאוד מסוכנים שעלולים למחוק לכם את הכסף, ממש לא השקעה קלסית בשוק ההון.

איך בוחרים קורס בשוק ההון – כלל חמישי – עלות מול תועלת

המחירים של הקורסים בשוק ההון אינם מפוקחים ולכן טווח המחירים רחב יחסית. הצעתי לכם, חפשו את כל הדברים שדיברנו עליהם עד כה: קורס בנושא מתאים בשוק ההון, בחירת מרצה מנוסה ומעניין, קורס קרוב לבית או אינטרנטי והיזהרו ממוכרי חלומות. לאחר מכן, השוו מחירים ובחרו בקורסים המציעים ערך גבוה בהרבה ביחס למחיר.

אציין שגם פה, לקורסים דיגיטליים יתרון משמעותי שכן הם חוסכים עלויות קבועות ומאפשרים לכם ליהנות מחבילה אטרקטיבית.

אם אתם זקוקים לייעוץ נוסף בבחירת קורס בשוק ההון, תוכלו להשאיר לי שאלות מתחת לסרטון ואשמח לעזור לכם.