איפה כדאי לקנות מניות

אם אתם כבר סוחרים במניות, או חושבים לבצע מסחר במניות, ודאי שאלתם את עצמכם לא פעם איפה הכי משתלם לקנות מניות בפועל. בכדי לענות על זה כדאי להבין מהי ההגדרה שלכם למשתלם.. מרבית המשקיעים בקרב הציבור הרחב אינם מקצוענים מספיק בכדי לנהל לעצמם תיק השקעות עצמאי לחלוטין ולכן הם זקוקים למעטפת שירותים/ניהול ההשקעות שלהם במניות, שלרוב עולה כסף.

איפה הכי משתלם לקנות מניות

בואו ניקח לדוגמה את ייעוץ ההשקעות של הבנק, המלווה את פעילות ניהול ההשקעות והמסחר במניות. היועץ לכאורה לא גובה עמלת יועץ או תשלום פר פגישה אבל הוא בכל זאת לא נותן לכם שירות בחינם. איפה מגולמת העמלה הזו? הבנקים נוטים לגבות את הכסף על שירות היועץ דרך עמלות קניה ומכירה של המניות, דרך דמי ניהול חשבון תקופתיים ועוד עמלות נוספות הקשורות למסחר בניירות ערך. כך שהשירות הזה, של ניהול ותמיכה בקניה ומכירה של מניות בהחלט עולה לכם ויכול לעלות לא מעט ולהיות משמעותי ברווח הכללי שלכם.

עלויות מסחר במניות – בנקים

כדי שהמסחר במניות ישתלם לכם כמה שיותר, וכדי שתשלמו כמה שפחות עמלות, ניתן לנסות ולבקש מהבנק שיוזיל לכם את העמלות. הדבר תלוי כמובן בין היתר כיצד הבנק מחשיב אתכם – האם אתם לקוחות חשובים, גדולים, משמעותיים, האם אתם מבצעים מסחר בסדר גודל שמצדיק את ההנחה בעמלות, ותתפלאו – אבל לפעמים רק מספיק לבקש, גם אם אתם לא עונים על כל הקריטריונים היבשים והמוגדרים. תמיד שווה לנסות ולהתמקח על העמלות הכרוכות בפעולות שלכם במסחר במניות ובניירות ערך אחרים.

עלויות מסחר במניות – ברוקרים פרטיים

אפשרות נוספת מלבד מסחר מול בנקים, היא לעבוד מול ברוקרים פרטיים שלרוב יגבו מכם עמלות נמוכות בהרבה מהבנקים אבל יחייבו אתכם להוציא את הכסף מהבנק ולהעביר אותו אליהם. מי שמחליט לעשות זאת ומעביר את הכסף לברוקר הפרטי, אך חושש מהחוסן הפיננסי הנמוך יותר של הברוקר הפרטי צריך להקפיד שהתיק שלו יושקע בניירות ערך, שכן אלו רשומים על שמו במסלקת הבורסה, בניגוד למזומן הנמצא בחשבון הברוקר.

נקודה נוספת שצריך לקחת בחשבון כשעובדים עם ברוקרים היא שנזילות הכסף היא קצת יותר איטית מאשר בבנקים. העברת הכסף או הוצאתו מברוקרים פרטיים לרוב תיקח קצת יותר זמן מאשר מול בנקים, ואתם תצטרכו לשלוח בקשה בכתב להעברת הכסף לבנק שלכם.

אם תחליטו באמת להפקיד כסף לחשבון של הברוקר לרוב תצטרכו לבצע את ההעברה של הכסף מהבנק שלכם לברוקר ואז גם לשלוח את האסמכתא לברוקר בכדי שישייך את הכסף לחשבון שלכם אצלו. קצת מעיק אבל כאמור חוסך בעמלות.

איפה כדאי לקנות מניות – סיכום

השורה התחתונה היא שכאשר בוחנים איפה הכי משתלם לקנות מניות – הבנקים מעניקים מעטפת שירותים נוחה, מקצועית, וכנראה גם בטוחה יחסית לברוקרים הפרטים. יחד עם זאת, הבנקים יקרים יותר מהברוקרים הפרטיים ולכן אין כלל הקובע באופן חד משמעי מה עדיף. לכן, כל אחד צריך לשקול מהם הפרמטרים שחשובים לו בבחירת הפלטפורמה הנוחה ביותר למסחר במניות.

מי מכם שמעוניין לדעת יותר בנושא המסחר במניות מוזמן לצפות גם בסרטונים אחרים העוסקים בנקודות חשובות שכדאי להכיר, ביניהן איפה קונים מניות בפועל, האם אתם מתאימים לסחור במניות, ומהן הטעויות הנפוצות יותר במסחר במניות

אם אתם מעוניינים שאעדכן אותכם בכל פעם שאני מעלה תוכן רלוונטי וחשוב הקשור להאצת הידע וההון הפיננסי שלכם, תשאירו לי את המייל שלכם בתיבה הנמצאת בעמוד זה ואעשה זאת בשמחה והערכה רבה