השקעה באגרות חוב קונצרניות

שלום רב,

אם נמאס לכם שהכסף לא זז ומעניין אותכם להגדיל את הרווחים על החסכונות אז נראה שהגיע הזמן להכיר את איגרות החוב הקונצרניות. היום אני רוצה להציג שלוש שיטות פשוטות שיעזרו לכם להגדיל את תוחלת הרווח ולהשקיע בקלות כמו מקצוענים באגרות חוב. באתר יש איזור שלם העוסק בהשקעות באגרות חוב, מוזמנים להציץ. בנוסף, אם אתם רוצים להיות מקצוענים של ממש – מוזמנים לבדוק את קורס האג”ח למשקיעים באתר.

השקעה באגרות חוב קונצרניות מול ממשלתיות
הדבר הקל והנוח ביותר שניתן לעשות עם כספנו הפנוי הוא להשקיע בפיקדון בבנק. זה זמין, יציב ובטוח יחסית, אלא שכמו בתחומים אחרים בחיים מי שעושה רק מה שנוח מקבל חיים לא נוחים. השקעה בפיקדון או באיגרת חוב ממשלתית מניבה תשואה נמוכה ולכן הפופולריות של שוק האג”ח הקונצרני גדלה כל כך בשנים האחרונות.

איגרות חוב קונצרניות מעניקות תוספת תשואה על פני איגרות החוב הממשלתיות שלרוב נסחרות בתשואה גבוהה יותר ממה שניתן לקבל על פיקדונות. אלא שרכישת איגרות חוב קונצרניות מחייבת מומחיות רבה יחסית הכוללת היכרות עם דירוגי חוב, מרווח תשואה, מח”מ, ניתוח דוחות כספיים ומעקב אחר הודעות החברה. כמו כן מומלץ ליצור פיזור בהשקעות כך שגם אם חברה מסוימת תיקלע לקשיים, אנחנו לא נפסיד סכומים משמעותיים מידי. להרחבה בנושא זה ממליץ לצפות בפוסט העוסק בטעויות נפוצות בהשקעות באגרות חוב

איך ניתן לרכוש או להשקיע באגרות חוב קונצרניות?

משקיעים שניהול השקעות אינו מקצועם ומעוניינים לרכוש אג”ח קונצרניות בפיזור רחב ובקלות יכולים לעשות זאת באחד מהמכשירים הבאים:

  1. קרנות נאמנות – שהן סוג של חשבון משותף שבו אתם רוכשים יחידות. הכסף שמצטבר בחשבון מאפשר למנהל ההשקעות של הקרן ליצור פיזור רחב של איגרות חוב קונצרניות תוך שהוא נמדד על הביצועים ברמה היומית.
  2. רכישת מדדי התל בונד באמצעות קרנות מחקות או תעודות סל – הבורסה הקימה סדרה של מדדי אג”ח. כך למשל התל בונד 60 הוא מדד שאליו נכנסות 60 איגרות החוב הקונצרניות הגדולות ביותר שצמודות למדד ונסחרות בדירוג מינימאלי של A- הנחשב לגבוה יחסית. הקרנות המחקות ותעודות הסל יניבו לכם ביצועים דומים למדד עצמו כאילו רכשתם את כל 60 אגרות החוב שמרכיבות אותו.

 

שלושת המכשירים פשוטים להשקעה וניתן למצוא אותם בדמי ניהול זולים יחסית אך יש הבדלים בתמחור ובאיכות ולכן בשלב זה ממולץ להתייעץ עם יועץ השקעות בבנק לפני הרכישה.

אם אהבתם את הסרטון ואת הפוסט ומעניין אותכם להפוך למשקיעים טובים יותר, בין אם באגרות חוב ובין אם בכלל, אתם מוזמנים לעבור לקורס אג”ח Masters למשקיעים