איפה קונים מניות?

אנשים רבים מתלבטים ולא יודעים בעצם איפה קונים מניות ומהן האפשרויות לאדם מן השורה לגבי רכישת המניות בפועל. בפוסט זה אני רוצה להתמקד בדיוק בזה – כיצד ניתן להשקיע בבורסה, או בעצם איך ואיפה לקנות מניות ואיך להתחיל לסחור במניות. מתים לקנות מניות אבל עדיין מתלבטים? מוזמנים לצפות בוידאו הזה שיעזור לכם לבדוק האם מסחר במניות הוא בשבילכם מוזמנים גם לצפות בסרטון הזה על איפה הכי משתלם לקנות מניות.

איפה אפשר לקנות מניות?

ראשית אציין שהמסחר בבורסה מתנהל באמצעות חברי הבורסה בלבד כך שעל מנת לסחור בניירות ערך, קרי מניות, יש לפתוח חשבון ניירות ערך אצל אחד מחברי הבורסה. המונח חבר בורסה עשוי אולי להישמע קצת מוזר אבל בסה”כ מדובר בבנקים שאתם מכירים ובעוד מספר ברוקרים פרטיים המאפשרים את המסחר במניות בעצם, כך שעל השאלה איפה קונים מניות יש כמה תשובות, אבל תמיד זה צריך להיעשות דרך מי שמוגדר כ”חבר בורסה”. לא בטוחים איפה הכי כדאי לקנות מניות? מוזמנים לצפות בסרטון הזה

מרבית חברי הבורסה מענקים, בנוסף לפלטפורמת מסחר, גם שירותי ייעוץ השקעות, שווק השקעות או ניהול תיקים הניתנים על ידי בעלי רישיון אשר מוסמכים ומפוקחים על די הרשות לניירות ערך. שירותים אלו מוגבלים לרוב בהיקף פעילות מינימאלי וככל שסכום ההשקעה שלכם גדול יותר כך, מטבע הדברים, תזכו לחיזור גדול יותר מחבר הבורסה שמתפרנסים, בין השאר, מעמלות על פעולות בניירות ערך.

אפשרויות המסחר במניות בהן ניתן לבצע מסחר דרך חבר בורסה מגוונות למידי – מפגישה עם היועץ בבנק, שיחת טלפון ועד העברה עצמית באמצעות קבלת הרשאה לביצוע פעולות באינטרנט.

קניית מניות בפועל

המסחר עצמו הוא אנונימי כך שהפקודה שאתם מעבירים מגיעה לבורסה ממחשב חבר הבורסה ללא ציון השם או הפרטים שלכם. שירות של ניהול תיקי השקעות ניתן לרוב על ידי בתי השקעות שמקבלים ממכם ייפוי כוח לפעול בחשבונכם בהתאם למדיניות מסוימת שנקבעת מולכם מראש. במרבית המקרים הכסף נישאר בבנק שבו מנוהל החשבון ומנהל התיקים של בית ההשקעות מבצע עבורכם פעולות מסחר ומספק לכם דיווחים תקופתיים. כך נחסך ממכם הצורך להתעסק בהשקעות שלכם במניות באופן שוטף. חשוב שתדעו שהשמות שלכם כן רשומים בספרי חברי הבורסה כך שאתם הבעלים האמיתיים של ניירות הערך שברשותכם ולא אותו בנק או ברוקר פרטי.

מי שמעוניין לדעת יותר בנושא המסחר במניות מוזמן לצפות גם בסרטונים אחרים העוסקים בפן הפסיכולוגי ובנקודות חשובות נוספות הנוגעות למסחר במניות.

אם אהבתם את הסרטון ואתם מעוניינים להרחיב את הידע בשוק ההון, אתם מוזמנים לצפות בתוכן נוסף באקדמיה לשוק ההון באתר של גילאון וגורדון