אגרות חוב ממשלתיות

אגרות חוב ממשלתיות הן אפיק השקעה שבהחלט יכול לספק תזרים מזומנים קבוע ובטוח יחסית לדוגמא איגרות החוב של מדינת ישראל. אגרות חוב אלו בהחלט עונות על הגדרה של אפיק השקעה בטוח יחסית שמספק תשואה שנתית קבועה לאלו שיחזיקו באג”ח עד לפדיון. זוהי הסיבה שישראלים שונאי סיכון אוהבים להשקיע באגרת חוב ממשלתית של מדינת ישראל. באופן כללי, חלק גדול מהציבור הרחב אינו מכיר לעומק אג”ח ממשלתיות וכיצד לסחור בהן נכון. בפוסט זה אני רוצה להסביר בקלות ובמהירות מהן איגרות חוב ממשלתיות ואיך ניתן להרוויח מהן כסף.

מהי אגרת חוב ממשלתית?

כאשר מדינה צריכה כסף מעבר להכנסותיה היא ניגשת לשוק ההון ומנפיקה איגרות חוב ממשלתיות, אג”ח ממשלתיות, אגרת חוב ממשלתית או כל צורת ביטוי אחרת שמתארת את אותו מכשיר השקעה – ובמילים אחרות היא פשוט לווה כסף מהמשקיעים. למעשה, מי שרוכש איגרת חוב ממשלתית בהנפקה נותן בעצם פשוטו כמשמעו הלוואה לממשלת ישראל ולכן כאזרחי המדינה מדובר בהשקעה בטוחה יחסית עבורכם.

אג”ח ממשלתיות – ריבית

תמורת ההלוואה שנתתם למדינה, בעצם הרכישה של האג”ח הממשלתית המדינה תציע לכם ריבית שנתית שנקבעת מראש ובסוף התקופה תחזיר לכם את הקרן. כך אם אתם קונים למשל אג”ח ממשלתית שקלית 1026 זה אומר שתקבלו ריבית שנתית של 6.25% לפי שער/מחיר של 100 אגורות ליחידה. את הקרן תקבלו ביום האחרון של אוקטובר (חודש עשירי) של 2026, ומה עושה מי שצריך את הכסף לפני 2026? הוא יכול למכור את אגרת החוב בבורסה לפי המחירים שיהיו בבורסה באותו יום. באותו אופן ניתן לרכוש את איגרת החוב בבורסה על פי מחירי השוק.

אג”ח ממשלתית – תשואה

בואו ניקח דוגמא של רכישת 100,000 איגרות חוב ממשלתיות לעשר שנים במחיר של 100 אגורות ליחידה, אקבל 6,500 שקלים בכל שנה מאגרת החוב, ו-100,000 שקלים בעוד עשר שנים. חשוב לציין שאת ה- 6,500 שקלים אקבל בכל מקרה, כי מבחינת המדינה, היא חייבת 6.5% לפי שער של 100 אגורות על האיגרת.

כלומר, אם למשל ארכוש את אגרת החוב הממשלתית לפי שער של 130 אגורות, כלומר ב- 130,000 שקלים עדיין אקבל 6,250 בכל שנה ו-100,000 בלבד בסוף התקופה. כך יהיה לי הפסד הון של 30,000 על פני עשר שנים ומצד שני תזרים מהריבית של 62,500 אלף שקלים. כלומר התזרים נטו שלי יהיה 32,500 שקלים שאם אחלק אותו בסכום ההשקעה שלי (130,000 שקלים) אקבל תשואה של כ-25% לתקופה כולה או כ-2.4% לשנה.

אז זה המידע הכללי ביותר על אגרות חוב ממשלתיות, ממש על קצה המזלג. מוזמנים לצפות גם בסרטון למעלה, ובמידה ומעניין אותכם להגדיל את הידע והיכולת הפיננסית שלכם אתם מוזמנים להכניס את פרטיכם בטופס המופיע מעל, ותוכלו לקבל חינם את המדריך המצולם המיוחד שלי לשיפור הידע וההון הפיננסי בשלושה צעדים.